BEWEEG ZOALS JE GEWEND BENT

SNEL WEER AAN HET WERK?
VEELGESTELDE VRAGEN

Heb je een vraag? Misschien staat het antwoord hieronder!
Maar je kan ons natuurlijk ook bellen, of het contactformulier invullen.

KAN IK ZONDER VERWIJZING BIJ DE FYSIOTHERAPEUT TERECHT?

Ja, dat kan! Sinds januari 2006 is er directe toegankelijkheid fysiotherapie. Dat betekend dat u rechtstreeks bij ons terecht kunt als er klachten zijn die wij kunnen verhelpen. Eerst is er een screening om te kijken of we inderdaad helpen. Mocht dit het geval zijn dan bespreken we een behandelplan en maken we een vervolg afspraak. Zijn de klachten van dien aart dat er een specialist naar moet kijken dan adviseren wij bij wie u het beste terecht kunt. Moet er een aan huis behandeling plaats vinden of heeft u chronische klachten? Dan hebben wij wel een verwijzing van de specialist of huisarts nodig.

MET WELKE ZORGVERZERAAR HEBBEN JULLIE EEN CONTRACT?

Met alle grote zorgverzekeraars zijn er contracten afgesloten. Wanneer er een aanvullend verzekering is voor fysiotherapie, kunnen de behandelingen vergoed worden vanuit de aanvullende verzekering. Het is wel verstandig om dit altijd met de desbetreffende therapeut te bespreken.

KRIJG IK AL MIJN BEHANDELINGEN VERGOED?

In de polisvoorwaarden van de zorgverzekering staat een overzicht van vergoedingen uit de aanvullende verzekeringen. Vanuit de basisverzekering wordt fysiotherapie niet vergoed tenzij er een chronische aandoening is met een verwijzing van de specialist/huisarts.

In ons computersysteem kunnen wij het aantal behandelingen zien waar u recht op heeft. Voor de zekerheid zullen wij dit altijd met u checken.

Voor kinderen onder de 18 jaar worden de behandelingen altijd vergoed vanuit de basisverzekering (maximaal achttien behandelingen per jaar).

In onze administratie houden wij bij hoeveel behandelingen u bij ons heeft gehad. Wij zullen u tijdig waarschuwen als deze niet (langer) door de verzekeraar vergoed worden. Het blijft uiteindelijk wel uw verantwoordelijkheid om in de gaten te houden of u nog voor vergoeding in aanmerking komt. Mocht u bijvoorbeeld eerder in het jaar bij een andere praktijk onder behandeling zijn geweest, kunnen wij niet zien hoeveel sessies er al vergoed zijn.

Indien u niet aanvullend verzekerd bent of door de behandeling uit de aanvullende polis bent ontvangt u een factuur van ons.

HOE ZIT HET BIJ DE VERGOEDING VAN EEN CHRONISCHE AANDOENING?

Cliënten met een aandoening die op de chronische lijst vermeld staat, komen in aanmerking voor langdurige behandeling. In dat geval is een verwijzing van de huisarts of de specialist vereist. De eerste twintig behandelingen betaal je (deels) zelf of worden vanuit je aanvullende verzekering betaald, daarna worden de behandelingen vanuit de basisverzekering vergoed.

Let op! Het is niet zo dat alle aandoeningen waar je wellicht chronisch last van hebt ook voorkomen op de chronische lijst.

WAT MOET IK MEENEMEN VOOR DE EERSTE AFSPRAAK?

Indien van toepassing, willen we graag de verwijsbrief hebben. Verder moet u een geldig identiteitsbewijs, verzekeringspasje en een handdoek meenemen

ONZE TARIEVEN

Wij hebben met bijna alle zorgverzekeraars een contract en derhalve geldt een 100% vergoeding volgens de polisvoorwaarden(mits er een aanvullende verzekering is voor fysiotherapie). Uiteraard kunt u altijd bij ons terecht met vragen of advies over uw verzekering.

 

De onderstaande tarieven gelden voor cliënten die niet aanvullend verzekerd zijn. Of voor cliënten die verzekerd zijn bij een zorgverzekeraar met wie wij (nog) geen contract hebben.

 

Zitting fysiotherapie € 33

Intake en onderzoek na verwijzing € 45

Screening en intake € 45

fysiotherapie aan huis € 41

Eenmalig Fysiotherapeutisch Consult € 47,15

Second opinion schouder of knie € 65

Niet nagekomen afspraak* € 33

*Niet nagekomen afspraken worden niet door de verzekeringsmaatschappij vergoed en moet u zelf betalen.

 

ONZE HUISREGELS

  • In de praktijk wordt er niet gerookt
  • Hou de toegang van de praktijk vrij zodat de mensen die minder valide zijn onze praktijk goed kunnen bereiken.
  • Bent u te vroeg of is de fysiotherapeut nog in gesprek met de vorige cliënt? Neemt u rustig plaats in onze wachtruimte. De therapeut komt u vanzelf halen.
  • Bij verhindering vanuit onze kant laten wij dit zeer tijdig weten. Dit verwachten wij ook van u. Het liefst minimaal 24 uur van tevoren. Meld u zich later af of komt u niet opdagen op het afgesproken tijdstip? Dan brengen wij de gereserveerde tijd in rekening. Dit wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.
  • Draag in de oefenruimte schone schoenen en kleding. Neem bij elke afspraak een handdoek mee om de apparaten, waar mogelijk, te bedekken.
  • Respecteer de huisregels van Fysio de Varen.

EVALUATIE VAN DE BEHANDELINGEN

Om onze diensten te verbeteren e-mailen we daarom na afronding van de behandeling een vragenlijst over de kwaliteit van onze begeleiding. Uw ervaring is belangrijk in het optimaliseren van onze diensten. Mocht u deze vragenlijst niet willen ontvangen laat het ons dan weten.

WAAR KAN IK TERECHT MET EEN KLACHT?

Zijn er vragen of opmerkingen op onze manier van behandelen? Wij staan open voor alle soorten feedback en staan u graag te woord! Mocht er toch een klacht zijn dan doen wij alles wat in onze macht ligt om deze op te lossen. Wordt de klacht toch niet naar tevredenheid door ons opgelost, dan kunnen wij u in contact brengen met het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF). Wanneer de klacht door hen gegrond verklaard wordt, zal het KNGF bemiddelen.

HET ANTWOORD OP MIJN VRAAG STAAT HIER NIET TUSSEN

Overige vragen kun je e-mailen naar info@fysiodevaren.nl